Wednesday, December 3, 2008

Tinta Pertama

Tiada kata secantik bahasa......bait2 indah dr lagu Allahyarham P.Ramlee.....mengetuk pintu hati ku untuk melayarkan ke tinta ku yang pertama. Benarlah kata pujangga yang mata pena bisa berbicara seribu kata.....

Telah lama ku pinggirkan minatku yang satu ini.....ya....begitu lama hingga aku tidak mampu mengingatkan bilakah kali terakhir aku mengadap langit yg luas sambil bermonolog sendirian.....hinggala suatu saat aku disedarkan oleh seorang teman. Ya, seorang teman sejati yang tiba2 membuatkan aku terpikir kenapa aku tinggalkan minat ku yang satu itu. Mungkin kerana tuntutan kerja dan kehidupan seharian yang membuatkan aku terus membiarkan minat itu sepi........

Dan kini, aku tidak mahu lagi ia sepi.....ku cuba untuk melayarkan sebait kata walau cuma......dan ku harap agar ia dapat mengisi ruang2 kosong di hati kita semua.....

ungkapan ateis, ulasan aulia

2 comments:

Roving Soul said...

"ungakapan ateis, ulasan aulia"

Yes, I remember that! I am looking forward sangat to read your writinngs, inshaAllah.

aziahmk said...

thank you for the support....:)